מה זה RMM?
RMM הוא קיצור של ניטור וניהול מרחוק. תוכנת RMM משמשת לעשות שני דברים: א) לאסוף מידע מנקודות קצה ורשתות מרוחקות כדי להעריך את תקינותן, וב) לבצע בהן משימות ניהול IT מרחוק שונות ללא הפרעה.
פתרונות RMM נמצאים בשימוש הנפוץ ביותר על ידי ספקי שירותים מנוהלים (MSP) . אנשי מקצוע אלה מספקים תמיכת IT ללקוחות במיקומים שונים, והם זקוקים לדרך מהירה ואמינה לעשות זאת מבלי להיות נוכחים פיזית במשרדי לקוחות המספקים תמיכה באתר.
עם זאת, כאשר כוחות העבודה הופכים יותר ויותר מופצים, זה גם נהיה יותר ויותר נפוץ לראות שמחלקות IT פנימיות משתמשות גם בכלי RMM, וזה הגיוני מכיוון שהם משלבים רבים מתפקידי הליבה של IT לפתרון אחד.
ההיסטוריה של RMM
הדרך המקורית שבה צוותי IT התמודדו עם בעיות כשהן התרחשו היא בהתאם למודל הפסקה/תיקון . כאשר החומרה או התוכנה, התקלקלו או תקלות, הטכנאים יצטרכו ללכת במקום כדי לחקור מה גרם לבעיה ובסופו של דבר לפתור את הבעיה, מה שעלול להימשך זמן רב. גם במודל הפסקה/תיקון חסרו חוזים או מנויים שיספקו לטכנאים הכנסה קבועה, וללקוחות חסרה תמיכה רציפה של טכנאים. הפסקה/תיקון הייתה מצב של הפסד-הפסד הן עבור משתמשי הקצה והן עבור ספקי השירות.
לאחר מכן הוצגה תוכנת RMM , שאפשרה לטכנאים לנטר ולנהל באופן פעיל נכסי IT ממקום אחר לגמרי. במקום לספק שירותים ריאקטיביים, טכנאים יכולים לעבוד באופן יזום כדי לתקן בעיות שצצות. תוכנת RMM מעניקה לטכנאים את המידע והכלים הדרושים להם כדי לספק תחזוקה מונעת לנכסי ה-IT של המשתמשים שלהם.
למה משמש RMM?
יכולות מפתח של תוכנת RMM
פתרונות RMM מציעים מערך של פונקציונליות, אך למעשה, אנשי IT משתמשים בהם כדי לבצע שלוש עבודות ליבה:
- ניטור והתראה מרחוק בזמן אמת: פתרונות RMM יכולים לנטר את התקינות והביצועים של מערכות בודדות ורשתות שלמות 24/7. מקצועני IT יכולים לקבל התראה על בעיות פוטנציאליות לפני שהן הופכות לבעיות מפריעות, ליצור זרימות עבודה אוטומטיות להתמודדות עם התראות אלו, ולהפיק דוחות המספקים נראות ברורה לפעילות הרשת, מלאי הנכסים, התאימות והערך הישיר של תמיכת IT.
- תחזוקה ותיקון מרחוק מאחורי הקלעים : בעזרת תוכנת RMM, טכנאים יכולים לפרוס תוכנה , לנהל עדכונים , להפעיל סקריפטים ולהתחבר מרחוק למכונות כדי לפתור בעיות ולתקן בעיות מבלי להפריע למשתמש הקצה.
- אוטומציה של ניהול IT שגרתי: תוכנת RMM פותחת את היכולת לייעל זרימות עבודה ולהפוך מגוון רחב של משימות IT נפוצות לאוטומטיות, מהתקנת תיקונים ועד להרצת סקריפטים ועד ליצירה ותגובה לכרטיסים עם מדיניות ופעולות קבועות מראש.
בנוסף ליכולות הליבה הללו, RMMs משמשים בדרך כלל גם לפריסה וניהול אקטיבי של מוצרי אבטחת נקודות קצה ופתרונות גיבוי של צד שלישי .
עם כל הפונקציונליות הזו, אין זה מפתיע שיותר ממחצית מה-MSPs מחשיבים את ה-RMM שלהם כיישום הקריטי ביותר שלהם .
היתרונות של RMM
בתנאים ובניהול הנכונים, RMM יכול לעזור לספקי IT לשנות לחלוטין את הפעילות שלהם, ולהפוך אותם ליעילים יותר, יעילים יותר, ובמקרה של MSPs – רווחיים יותר. הנה כמה מהיתרונות של שימוש בתוכנת RMM שספקי IT מעריכים יותר מכל:
- נראות ושליטה מלאה ממיקום מרכזי: זה מאפשר אפילו ל-MSP או מחלקות IT קטנות לתמוך, לאבטח ולנהל מספר רב של מערכות, לא משנה היכן הן ממוקמות.
- ניהול IT מקיף באמצעות חלונית זכוכית אחת: הודות לאינטגרציות עם אבטחת נקודות קצה, גיבוי, PSA ותוכנות אחרות, לוחות המחוונים של RMM יכולים לשמש כפאנל בקרה מרכזי, ולצמצם באופן דרמטי את מספר המסכים של טכנאים ומנהלים לעבור חזרה והלאה בין במשך היום.
- אוטומציה הופכת את התמיכה לניתנת להרחבה: ייעול ואוטומציה של זרימות עבודה משחררות את הטכנאים ממשימות ידניות שגוזלות זמן ומעצימה אותם לתמוך ביותר משתמשים ונקודות קצה.
- תמיכה יזומה ולא תגובתית: תוכנת RMM מאפשרת לספקי שירות להימלט ממעגל ההפרעה של כיבוי שריפות כל הזמן, ובמקום זאת עוזרת להם להקדים בעיות פוטנציאליות ולהימנע לחלוטין מזמן השבתה והפרעה (גלה כיצד ה-RMM הנכון יכול לעזור לך לעבור ממתן תמיכה בשבירה/תיקון ליצירת הכנסה חוזרת עם שירותים מנוהלים).
"NinjaOne נותן לנו את היכולת לכמה טכנאים לנהל מאות נקודות קצה מכל מקום בעולם עם תובנה בזמן אמת."
– נייט דייוויס, Crossroad IT
איך RMM עובד?
RMM פועלת על ידי פריסת סוכני RMM על התקני נקודת קצה, הכוללים מחשבים שולחניים, מחשבים ניידים, שרתים, טאבלטים, סמארטפונים, תחנות עבודה והתקני אינטרנט של הדברים (IoT). הסוכן מאפשר לטכנאים ולמשתמשים בתוכנת RMM לקבל נתונים בזמן אמת על ביצועי נקודות הקצה, לנהל מכשירים, לפרוס ולהחיל תיקונים, לבצע אוטומציה של משימות הניתנות לחזרה ועוד.
הערכת תוכנת RMM: קריטריונים מרכזיים
כמו בכל תוכנה, הערכת אפשרויות RMM תלויה מאוד בצרכים ובסדרי עדיפויות ספציפיים. רוב ה-RMMs מציעים רבות מאותן תכונות ליבה, אך אמינות וביצועים יכולים להשתנות. בעוד שכלי אחד עשוי להצטיין בתחומים מסוימים, הוא עשוי לפגר באחרים. זו אחת הסיבות שבגללן כל כך חשוב לנצל את היתרונות של נסיונות חינם כדי לראות בעצמכם אם החליפות החזקות של RMM תואמות את הצרכים המובילים שלכם.
בנוסף לתכונות המוצר, משתמשי RMM מביאים בחשבון גם דברים מכריעים כמו קלות שימוש, יציבות המוצר ותמיכת לקוחות.
דרישות תכונה של RMM
- ניטור והתראה : בנוסף לתחנות עבודה ושרתים, RMM טוב אמור להיות מסוגל לנטר התקני SNMP כגון נתבים, מתגים, חומות אש, מדפסות ועוד. ניטור ענן, כולל שרתי יישומים ואתרי אינטרנט, הוא עוד יכולת לחפש, וכל נתוני הניטור צריכים להיות מועברים קרוב למידי בזמן אמת. ההתראה צריכה להיות קלה להגדרה ולהתאמה אישית, עם אפשרויות לקבל התראות באמצעות SMS או דואר אלקטרוני ו/או לגרום להם ליצור כרטיסים במערכת הכרטוס שלך .
- כלי גישה מרחוק : מהירות ואמינות הם שני הגורמים הגדולים כאן. RMMs רבים מספקים גישה מרחוק באמצעות אינטגרציה עם תוכנות צד שלישי כגון TeamViewer או Splashtop, והביצועים יכולים להשתנות. אפשרויות אחרות כוללות Connectwise ScreenConnect (לשעבר ScreenConnect) ויצירת חיבורים דרך RDP המותאם לענן.
- כלי ניהול תיקונים : RMM אמור להיות מסוגל לעזור לאוטומטי של תיקון עבור Windows, כמו גם ליישומי צד שלישי, ולאפשר לטכנאים ומנהלי מערכת לתזמן בקלות עדכונים בשעות לא שעות כדי למנוע הפרעה למשתמשי הקצה.
- דיווח : צריך להיות מגוון רחב של דוחות מהימנים שתוכל להפיק בקלות, החל מדוחות מפורטים של תאימות תיקונים ודוחות מלאי נכסים ועד לסקירות כלליות של ביצועי רשת וסיכומי מנהלים ברמה גבוהה.
- סקריפטים: היכולת להפעיל ולתזמן סקריפטים (עם ההרשאות המתאימות) היא קריטית לפתיחת הזדמנויות אוטומציה ולהגברת היעילות.
- אינטגרציות : בנוסף למוצרי גיבוי, גישה מרחוק ואבטחת נקודות קצה, RMMs צפויים להשתלב עם כלים כמו פתרונות Professional Services Automation (PSA), תוכנות תיעוד ועוד.
קריטריונים מרכזיים אחרים
- קלות ההגדרה: זה יכול להשתנות באופן משמעותי, כאשר חלק מה-RMMs דורשים הדרכות יישום ועמלות ניכרות. למעשה, ישנה מערכת אקולוגית שלמה של יועצי יישום שצמחו סביב אפשרויות RMM מדור קודם. לעומת זאת, RMMs אחרים מתוכננים להיות אינטואיטיביים ולצמצם באופן דרסטי את זמן ההגברה והעלויות.
- קלות ניהול שוטף: העלות האמיתית של כל תוכנה אינה מוגבלת לדמי הרישוי – אתה גם צריך לקחת בחשבון את הזמן, המאמץ ורמת המומחיות הדרושים לניהולה.
- יציבות ואמינות: כאשר RMMs משמשים כפורטל ניהול מרכזי, כל זמן השבתה יכול להפריע מאוד ולהזיק.
- תמיכת לקוחות: עד כמה חשוב לך שתהיה לך גישה לתמיכה מגיבה ובעלת ידע?
החשיבות של תמיכת לקוחות RMM
תמיכת לקוחות היא גורם מכריע שיש לקחת בחשבון בעת בחירת תוכנת RMM . מאחר ש-RMMs משמשים כפורטל ניהול מרכזי, כל זמן השבתה יכול להפריע מאוד ולהזיק לפעילות שלך. גישה לתמיכה מגיבה ובעלת ידע יכולה לעשות הבדל משמעותי בפתרון מהיר של בעיות ובמזעור ההפרעות. בנוסף, קלות ההגדרה והניהול השוטף עשויים להשתנות באופן משמעותי בין RMMs, מה שמדגיש עוד יותר את החשיבות של תמיכת לקוחות איכותית.
דירוגי תוכנה של RMM
NinjaOne מדורגת כאחת הקלות ביותר לשימוש בתוכנת RMM של G2 Crowd וכפייבוריט המתפתח של Capterra .
הדירוגים הבאים נאספו מאתרי ביקורות של צד שלישי G2 Crowd ו-Capterra. ה-"-" מציין שנקודת הנתונים הספציפית לא הייתה זמינה בזמן האיסוף, או שהמוצר לא עמד בתנאי הקיצון שלנו של שלוש או יותר ביקורות.
ראה מדוע אנשי IT בוחרים ב-NinjaOne
דירוגים דרך G2 Crowd
NinjaOne נוסדה במטרה לעזור לספקי IT להשיג יותר על ידי פישוט ימי העבודה שלהם. אנו מאמינים שפלטפורמות RMM צריכות להפוך את הדברים לקלים יותר, לא מסובכים יותר. זו הסיבה שאנו מחויבים לספק פתרון מודרני יותר המשלב פונקציונליות רבת עוצמה, קלות שימוש אינטואיטיבית ותמיכה ללא תחרות. התחל ניסיון חינם עוד היום – צרו קשר עם איי.פי מחשבים משווקים NinjaOne בישראל 077-4000179.