חמשת בעיות האבטחה הנפוצות ביותר וכיצד לתקן אותן

R-net מחשבים תוכנה ותקשורת
חמשת בעיות האבטחה הנפוצות ביותר וכיצד לתקן אותן

רוב העסקים מודעים לכך שסינון דואר זבל ואנטי-וירוס אינם מספקים כדי להגן על עצמם מפני האיום המתפתח כל הזמן של איומי אבטחה ברשת. עם זאת, לדעת מה כוללת עמדה ביטחונית כוללת, הרבה פחות ברור. אבטחת רשת מקיפה כוללת חבילת כלים מלאה להגנה מפני וירוסים בתוכנות זדוניות, הפרות נתונים ושיבושים בשירותים. זה מגן על השרת, הרשת ומערכת הדוא"ל . הוא כולל טכנולוגיות מתקדמות כמו חומת אש של יישומי אינטרנט וכולל צעדים יזומים כמו סריקת פגיעות .

אבל מה עושים כשמשהו משתבש? לחיצה על הודעת דוא"ל שגויה שמובילה לתוכנה זדונית או לפגיעות של פלאגין שמובילה לדף אינטרנט שנפרץ, אומרת שאינן מספיקות באמצעי מניעה, באותו מקרה ספציפי. על מנת למזער את הנזק שנגרם עקב הפרת אבטחה, יש לאמץ מבעוד מועד עמדת אבטחה באינטרנט, הכוללת שירותים אבטחה ותוכנית התאוששות מאסון.

הכנה ארגונית היא חלק חשוב נוסף בתנוחת אבטחת סייבר שלמה ופרואקטיבית. פירוש הדבר שיש כלים נכונים, אך גם שמירה על סף מינימלי של מודעות לאיום. כדי לסייע למודעות זו, שקול את הרשימה שלהלן עם חמש הבעיות הנפוצות ביותר באבטחת אתרים העומדים בפני עסקים, וכיצד לתקן אותן.

1. הזרקת קוד

לפעמים האקרים מסוגלים לנצל נקודות תורפה ביישומים כדי להכניס קוד זדוני. לעתים קרובות הפגיעות נמצאת בשדה קלט טקסט עבור משתמשים, במילים פשוטות כמו למשל שם משתמש, שם מוזנת פעולת עיבוד מול הבסיס נתונים ה SQL, במה שמכונה התקפת הזרקת SQL. סוגים אחרים של התקפות הזרקת קוד כוללים הזרקת מעטפת, התקפות פקודות של מערכת הפעלה, הזרקת סקריפט והתקפות הערכה דינמיות.

הזרקת קוד זדוני

תקיפות מסוג זה עלולות להוביל לאישורים גנובים, להרס נתונים, או אפילו לאובדן שליטה על השרת. והם נפוצים מאוד באופן מפתיע, מכיוון שעמותת OWASP (Open Web Application Security Project) מדרגת את הזרקת הקוד במקום הראשון בסיכוני אבטחת היישומים המובילים .

ישנן שתי דרכים למנוע הזרקת קוד: הימנעות מקוד פגיע וסינון קלט. יישומים יכולים להגן מפני קוד פגיע על ידי שמירה על נתונים נפרדים מפקודות ושאילתות, כגון שימוש ב- API בטוח עם שאילתות פרמטריות. עסקים צריכים גם להשתמש באימות קלט, ולשמור על עיקרון הזכות הפחותה, ולהפעיל בקרות כמו פונקציית SQL LIMIT כדי להפחית את הנזק מהתקפה מוצלחת. Web Application Firewall (WAF) אשר מעדכן מסד נתונים לאיום בזמן אמת הוא הדרך היעילה היחידה קלט יישום מסנן כדי להגן מפני הזרקת קוד.

2. הפרת נתונים

עלות הפרות נתונים מתועדת היטב. לעתים קרובות הם נגרמים על ידי אישורים שנפגעו , אך מגוון הסיבות הנפוצות האחרות כוללות תצורה שגויה של תוכנה, חומרה אבודה או תוכנות זדוניות (עוד על כך בהמשך)

מניעת הפרת נתונים דורשת מגוון שיטות עבודה טובות. יש להצפין תעבורה ועסקאות באתר באמצעות תעודת SSL , להגדיר בקפידה את ההרשאות לכל קבוצת משתמשים, ולסרוק את השרתים. יש להכשיר את העובדים כיצד להימנע מלהיתפס על ידי התקפות פישינג וכיצד לנקוט במדיניות סיסמאות טובה.

התקפות פישינג

במקרה שהעסק שלך מגלה הפרת נתונים פוטנציאלית , אתה עלול להתמודד עם דרישות חוק או תאימות להודיע ​​ללקוחות או לרשויות רגולטוריות. יש לקבוע מראש את דרישות הגילוי והאסטרטגיות, כך שניתן יהיה להקדיש את כמות המשאבים הארגונית המקסימלית לוודא שלא נגנבים נתונים נוספים וכן לתקן את הנזק שנגרם. לאחר חסימת וקטור ההתקפה, יש לבצע חקירה מקיפה לרשת ולסרוק כדי לוודא שזוהו כל הפגיעות ונסגרו.

3. וירוס זדוני

מרבית העסקים מודעים ברמה מסוימת לאיום האבטחה הנובע מתוכנות זדוניות, אך עם זאת אנשים רבים אינם מודעים לכך שזבל בדוא"ל הוא עדיין הווקטור העיקרי של התקפת תוכנה זדונית.

מכיוון שתוכנות זדוניות מגיעות ממגוון מקורות, יש צורך בכמה כלים שונים למניעת זיהום. יש צורך במערכת סריקה וסינון דוא"ל חזקה , כמו גם בסריקות זדוניות ופגיעות. בדומה להפרות, שנגרמות לעתים קרובות על ידי זיהום בתוכנות זדוניות, השכלה לעובדים חיונית כדי לשמור על עסקים מפני תוכנות זדוניות.

מומלץ לפרמט כל מחשב או מערכת הנגועים בתוכנות זדוניות.

4. התקפת מניעת שירות DDos

מניעת מבוזרת של שירות (DDoS) התקפה בדרך כלל כרוך קבוצת המחשבים להיות רתום יחד על ידי האקר להציף את היעד עם התנועה.

אחד ההיבטים המדאיגים ביותר בהתקפות DDoS לעסקים הוא שבלי אפילו להיות ממוקד, העסק יכול להיות מושפע רק באמצעות אותו שרת, ספק שירות או אפילו תשתית רשת.

אם העסק שלך נקלע להתקפת DDoS, הפעל את תוכנית התאוששות האסון שלכם, עדכן את העובדים והלקוחות על ההפרעה. כלי אבטחה כגון WAF משמש להתמודדות עם הבעיה, אך ככל הנראה שיהיה צורך לחזור עליו כאשר התוקפים יתאימו את הטקטיקה שלהם.

בסופו של דבר, השירות ישוחזר בצורה הטובה ביותר באמצעות רשת הפצת תוכן (CDN) כמו CloudFlare , שיכולה לספוג השפעה עצומה תוך כדי זיהוי ואז סינון של תעבורה זדונית. הקפד לחפש גם  הגנה על DDoS עם ניטור בזמן אמת למיתון מקיף של התקפות.

5. עובדים זדוניים

איום אחרון זה אינו נוח לנו לחשוב עליו, אך נפוץ מספיק בכדי לדרוש התייחסות רצינית, שכן דו"ח הבהרה של מדינת פשעי הסייבר בארה"ב בשנת 2017 מ- CERT מראה כי אחת מכל חמש התקפות מבוצעת על ידי עובדים או מקורבים.

עובדים זדוניים

מניעת נזק מהתקפות פנים היא בעיקר על הגבלת כמות הגישה שיש לעובדים לתיקיות ומסמכים רגישים בחברה. משמעות הדבר היא קביעת מדיניות בקרת גישה ביישום עקרון הזכות הפחותה, ופיקוח על הרשת באמצעות לוגים על פעילות העובדים ברשת, אם מתגלה התקפת פנים זדונית, יש לבטל באופן מיידי את הרשאות הגישה של אותו עובד. לשם כך, יש לפנות למשטרה כדי למנוע מאותו אדם לבצע פעולות נוספות העלולות לפגוע בעסק, כגון מכירת נתונים גנובים.

לסיכום

חמשת בעיות האבטחה הנפוצות ביותר וכיצד לתקן אותן – חלק מהאתגר לאבטחת הסייבר העסקי הוא שמירה ושימוש במערך הכלים המלא הדרושים לעמידה ברצף האיומים המשתנה. ככל שמתפתחים בוטים של IoT, תוכנות זדוניות שמצפינות, וירוסי כופר ואיומים אחרים, זה יותר ויותר לא מציאותי שארגונים ישארו ללא הגנה מספקת.

אהבתם שתפו:
רוצים שקט בנוגע למחשבים של העסק?

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

חברתנו הוקמה בשנת 2003 ומתמחה בשרותי מחשוב לעסקים, בדגש על שרתים ענן, חוזי שרות ברייטנר חודשי, פתרונות גיבוי און ליין, צוות אנשי סיסטם ומוקד HELP DESK זמין לשרות הלקוחות, מתמחים בשרתי SAP, פריורטי וחשבשבת הן במודל שכירות והן כשרות קבוע עם רישוי הלקוח, כמו כן ברשותנו מעבדת תיקון מחשבים ניידים מהגדולות בארץ כולל תיקון מקבוק.

קידוש השם 1, ראשון לציון
077-4000179
[email protected]

 

תוכן עניינים

מידע נוסף
4 טיפים לאבטחת מחשוב ענן שלא ידעתם

4 טיפים לאבטחת מחשוב ענן שלא ידעתם

להלן ארבעה טיפים להבטיח כי אתה מתייחס ברצינות לאבטחת מחשוב ענן. 1. אתה עדיין צריך לשמור על גיבויים כשאתה רוצה להבטיח שאתה לוקח מחשוב ענן ברצינות, עליך לוודא

שווה קריאה
רוצים שקט בנוגע למחשבים של העסק?

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן