12 טיפים כיצד למנוע התקפות של וירוס כופר

R-net מחשבים תוכנה ותקשורת
טיפים כיצד למנוע התקפות של וירוס כופר
12 טיפים כיצד למנוע התקפות של וירוס כופר – האם המחשב / שרת שלך מוגן מפני התקפות של וירוס כופר ? וירוס כופר הוא סוג של תוכנה זדונית בה משתמשים עבריינים כדי לסחוט כסף. כאשר מחזיק הנתונים משתמש בהצפנה או על ידי נעילת משתמשים מהמכשיר שלהם.בחלק זה אנו נותנים לך טיפים כיצד למנוע התקפות של וירוס כופר ו הגנה מוירוס כופר, 

1.לעולם אל תלחץ על קישורים שלא אומתו.

הימנע מלחיצה על קישורים בהודעות דואר זבל או באתרים לא מוכרים. הורדות שמתחילות כשאתה לוחץ על קישורים זדוניים היא דרך אחת שהמחשב שלך יכול להידבק.ברגע ש- וירוס כופר נמצא במחשב שלך, הוא יצפין את הנתונים שלך או ינעל את מערכת ההפעלה שלך. ומרגע זה אתם הופכים לבן ערובה שמידע שהוצפן לכם חומר חשוב ביותר, האקר ידרוש כופר כדי שתוכל לשחזר את הנתונים שלך. תשלום הכופר הללו עשוי להיראות כמו הפיתרון הפשוט ביותר. עם זאת, זה בדיוק מה שהמבצע רוצה שתשלם את הכסף ולא בטוח שהם יתנו לך גישה למכשיר שלך או לנתונים שלך בחזרה אפילו אחרי תשלום הכופר. 

2. אל תפתח קבצים מצורפים לדוא”ל שלא מאומתים.

דרך נוספת שוירוס כופר יכולה להגיע למחשב שלך היא באמצעות קובץ מצורף לדוא”ל.אל תפתח קבצים מצורפים לדוא”ל משולחים שאתה לא סומך עליהם. בדוק ממי מגיע הדוא”ל ואשר שכתובת הדוא”ל נכונה. הקפד להעריך אם קובץ מצורף מצורף אמיתי לפני שאתה פותח אותו. אם אינך בטוח, צור קשר עם האדם שאתה חושב ששלח אותו ובדוק שוב.לעולם אל תפתח קבצים מצורפים שמבקשים מכם לאפשר פקודות מאקרו להציג אותם. אם הקובץ המצורף נגוע, פתיחתו תפעיל את המאקרו הזדוני ותעניק לתוכנה הזדונית שליטה במחשב שלך. 

3. הורד רק מאתרים שאתה סומך עליהם

כדי להפחית את הסיכון בהורדת תוכנות וירוס כופר, אל תורידו תוכנות או קבצי מדיה מאתרים לא מוכרים.עבור אל אתרים מאומתים, מהימנים אם ברצונך להוריד משהו. לרוב האתרים המכובדים יהיו סמני אמון שתוכלו להכיר. פשוט חפש בסרגל החיפוש כדי לראות אם האתר משתמש ב- ‘https’ במקום ‘http’. סמל מגן או נעילה עשוי להופיע גם בסרגל הכתובות כדי לוודא שהאתר מאובטח.אם אתה מוריד משהו בטלפון שלך, וודא שאתה מוריד ממקורות מוכרים. לדוגמה, טלפונים אנדרואיד צריכים להשתמש בחנות Google Play כדי להוריד אפליקציות ומשתמשי iPhone צריכים להשתמש בחנות האפליקציות של אפל.טיפים כיצד למנוע התקפות של וירוס כופר

4. הימנע ממסירת נתונים אישיים

אם אתה מקבל שיחה, טקסט או דוא”ל ממקור לא מהימן שמבקש מידע אישי, אל תמסור אותו.פושעי רשת והאקרים אשר מתכננים התקפת תוכנות וירוס כופר עשויים לנסות להשיג נתונים אישיים לפני התקיפה. הם יכולים להשתמש במידע זה בהודעות דיוג כדי למקד אליך באופן ספציפי.המטרה היא לפתות אותך לפתוח קובץ מצורף או קישור נגוע. אל תתנו למבצעים לתפוס נתונים שהופכים את המלכודת שלהם למשכנעת עבורכם.אם יצרת קשר עם חברה המבקשת מידע, התעלם מהבקשה ופנה באופן עצמאי לחברה כדי לוודא שהיא אמיתית. 

5. השתמש בסריקה וסינון תוכן של שרתי דואר

שימוש בסריקת תוכן וסינון בשרתי הדואר שלך הוא דרך חכמה למנוע תוכנות כופר ו הגנה מוירוס כופר.תוכנה זו מקטינה את הסבירות להודעת דואר זבל המכילה קבצים מצורפים או קישורים הנגועים בתוכנה זדונית להגיע לתיבת הדואר הנכנס שלך. 

6. לעולם אל תשתמש בהתקן  USB לא מוכר

לעולם אל תכניס למחשב שלך USB או התקני אחסון אחרים להסרה אם אינך יודע מאיפה הם הגיעו.פושעי רשת והאקרים עשויים להדביק את התקן ה USB בוירוס כופר ולשלוח אותו למשרדכם בדואר לדוגמא כדי לפתות אותך להשתמש בו ולבדוק את תוכנו. 

7. עדכן את התוכנה ומערכת ההפעלה שלך

שמירה על עדכון התוכנה ומערכת ההפעלה תעזור להגן עליך מפני תוכנות זדוניות. מכיוון שכאשר אתה מנהל עדכון, אתה מבטיח שתפיק תועלת מתיקוני האבטחה האחרונים, ומקשה על פושעי סייבר לנצל פגיעויות בתוכנה שלך. 

8. השתמש ב- VPN בעת השימוש ב- Wi-Fi ציבורי

כשאתה משתמש ב- Wi-Fi ציבורי, מערכת המחשב שלך חשופה יותר לתקיפה. כדי להישאר מוגנים, הימנע משימוש ב- Wi-Fi ציבורי לעסקאות חסויות, או השתמש ב- VPN מאובטח. 

9. השתמש בתוכנת אבטחה

ככל שפשעי האינטרנט מתפשטים יותר, מעולם לא הייתה הגנה על תוכנות רנסומיות מכריעה יותר. הגנה מוירוס כופר באמצעות פיתרון מקיף לאבטחת אינטרנט כמו אנטי וירוס Kaspersky Internet Security , Eset, Norton (ESET Internet Security) לרכישה של אנטי וירוס ESET ליחצו כאן . 

10. עדכן תוכנת אבטחה

כדי ליהנות מרמת ההגנה הגבוהה ביותר שיש לתוכנת אבטחת אינטרנט להציע, ודא שאתה מעודכן אותה. כל עדכון יכלול את תיקוני האבטחה העדכניים ביותר ולמקסם את מניעת תוכנת הוירוס כופר. 

11. גבה את הנתונים שלך

אם אתה נתקל בהתקפת תוכנת כופר, הנתונים שלך יישארו בטוחים אם הם מגובים. הקפד לשמור את כל מה שהועתק בכונן קשיח חיצוני, אך הקפד לא להשאיר אותו מחובר למחשב שלך כשאיננו בשימוש. אם הכונן הקשיח מחובר לחשמל כשאתה הופך קורבן להתקפת תוכנת וירוס כופר, נתונים אלה גם יוצפנו, האופציה הטובה ביותר עם להשתמש בגיבוי ענן.בנוסף, פתרונות גיבוי בענן מאפשרים לך לחזור לגרסאות קודמות של הקבצים שלך. לכן, אם הם מוצפנים על ידי תוכנת וירוס כופר, אתה אמור לחזור לגירסה לא מוצפנת באמצעות אחסון בענן.כונן קשיח לגיבוי נתונים כאמצעי הגנה על תוכנת וירוס כופר הוא אפשרות אבל אך ורק אם הוא לא נשאר מחובר למחשב באופן קבוע, שאם כן במידה ותחטפו וירוס כופר המידע עליו יוצפן גם. 

12. כיצד להגיב לתקיפות תוכנת וירוס כופר

עכשיו אתה יודע כיצד למנוע תוכנות כופר, אך מה אם כבר הפכת לקורבן להתקפת כופר?במקרה של התקפה על תוכנת כופר, חשוב לדעת מה לעשות. להלן כמה צעדים פשוטים שיש לבצע כדי למזער את הנזק. בידוד המחשבאם אתה נתקל בהתקפת תוכנת כופר, הדבר הראשון לעשות הוא להתנתק מכל רשתות ואינטרנט.ניתוק בדרך זו, מבודד את המחשב וממזער את הסיכוי להידבקות בזיהום תוכנת הכופר למחשבים אחרים.לעולם אל תשלם את הכופראל תשלם שום כופר שדרשו פושעי הרשת שביצעו את מתקפת הכופר.כמו כן, עדיף לא לנהל משא ומתן עם פושעי רשת. תשלום הכופר לא יבטיח את החזרת הנתונים שלך. 

מדריך להסרת וירוס כופר

עקוב אחר השלבים להסרת תוכנות הכלי למטרה כדי להתאושש מהתקף של כופר. 

שלב 1: התנתק מהאינטרנט

ראשית, התנתק מהאינטרנט כדי להפסיק את התפשטות תוכנת הכופר למכשירים אחרים. 

שלב 2: פירמוט המחשב

מומלץ מאוד להתקין מערכת הפעלה נקייה מחדש בשביל למנוע מצב שהוירוס עדין מסתובב במחשב ועלול לגרום נזק למחשבים נוספים בארגון. 

שלב 3: שחזר קבצים מגיבוי

אם גיבית את הנתונים שלך באופן חיצוני או באחסון ענן, שחזר גיבוי נקי של כל הקבצים שלך במחשב. זה מאפשר לך לחזור לגרסה של התוכנה שהיא נקייה וללא התוכנה הזדונית.אם אין לך גיבוי, ניקוי המחשב ושחזור הקבצים שלך יהיה קשה הרבה יותר. כדי למנוע מצב זה, אנו ממליצים לגבות את הנתונים שלך באופן קבוע . אם אתה נוטה לשכוח, נצל את שירותי גיבוי הענן האוטומטיים או הגדר לעצמך תזכורות לוח השנה. 

אודות חברת R-net מחשבים

R-net מחשבים – חברתנו הוקמה בשנת 2003 ומאז ועד היום מתמחה בשרותי מחשוב לעסקים, בדגש על שרתים וירטואליים בענן בחוות השרתים שלנו, חוזי שרות ברייטנר חודשי, פתרונות גיבוי און ליין, צוות אנשי סיסטם ומוקד HELP DESK זמין לשרות הלקוחות, מתמחים בשרתי SAP, פריורטי וחשבשבת הן במודל שכירות והן כשרות קבוע עם רישוי הלקוח, כמו כן ברשותנו מעבדת תיקון מחשבים ניידים מהגדולות בארץ כולל תיקון מקבוק.

לקוחות ממליצים

אהבתם שתפו:
רוצים שקט בנוגע למחשבים של העסק?

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

חברתנו הוקמה בשנת 2003 ומתמחה בשרותי מחשוב לעסקים, בדגש על שרתים ענן, חוזי שרות ברייטנר חודשי, פתרונות גיבוי און ליין, צוות אנשי סיסטם ומוקד HELP DESK זמין לשרות הלקוחות, מתמחים בשרתי SAP, פריורטי וחשבשבת הן במודל שכירות והן כשרות קבוע עם רישוי הלקוח, כמו כן ברשותנו מעבדת תיקון מחשבים ניידים מהגדולות בארץ כולל תיקון מקבוק.

קידוש השם 1, ראשון לציון
077-4000179
[email protected]

 

תוכן עניינים

מידע נוסף
4 טיפים לאבטחת מחשוב ענן שלא ידעתם

4 טיפים לאבטחת מחשוב ענן שלא ידעתם

להלן ארבעה טיפים להבטיח כי אתה מתייחס ברצינות לאבטחת מחשוב ענן. 1. אתה עדיין צריך לשמור על גיבויים כשאתה רוצה להבטיח שאתה לוקח מחשוב ענן ברצינות, עליך לוודא

שווה קריאה
רוצים שקט בנוגע למחשבים של העסק?

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן