המדריך לשנת 2023 לגיבוי בענן לעסקים ☁️ גיבוי ענן

R-net מחשבים תוכנה ותקשורת
המדריך לשנת 2021 לגיבוי בענן לעסקים ☁️ גיבוי ענן

גיבוי בענן – מה זה ולמה גם לך כדאי?

עסקים חשופים כל הזמן לסיכון של אובדן נתונים או השחתה של המידע ע"י נוזקות שונות כמו וירוס כופר, ארגונים פועלים עם כמויות עצומות של מידע, כלומר הגנה על נתונים הפכה לנכס אסטרטגי, יותר ויותר ארגונים בוחרים כעת בפלטפורמות מבוססות ענן ולא לבנות אתר DR פיזי (התאוששות מאסון), בשל יעילות עלות, גמישות ומדרגיות לפי דרישה שהפתרונות הללו מספקים, גיבוי בענן, אם הוא מסודר ומבוצע כהלכה, יכול להפוך למרכיב שלא יסולא בפז בתהליך ה- DR שלך.

אודות גיבוי בענן

הופעת מחשוב ענן שינתה לחלוטין את ענף הגנת הנתונים, גיבוי בענן הוא שיטה פופולרית לאחסון נתונים מחוץ לאתר שמטרתה בעיקר להגן על מידע, לאורך זמן גיבוי בענן הוכיח את עצמו כחלופה יעילה ביותר לאסטרטגיות גיבוי מסורתיות, כדי להסביר מהי אסטרטגיית הגיבוי בענן ומה הביא להצלחתה, ראשית יש צורך בהבנה של עקרונותיה הבסיסיים.

מהו ה”ענן” ?

ענן (המכונה גם “מחשוב ענן”) מתייחס לחומרה על פי דרישה של מקורות ושירותי מחשוב דרך האינטרנט על בסיס תשלום חודשי.בעיקרו של דבר, ה”ענן” מייצג מאגר משותף של משאבים ושירותים שונים המשמשים לאחסון, ניהול ועיבוד נתונים שניתן לגשת אליהם דרך האינטרנט.מחשוב ענן מאפשר לך לבטל את העלויות המיותרות הקשורות לבניית ותחזוקת IT מקומית.

מהו אחסון וגיבוי בענן?

אחסון בענן הוא מודל של אחסון נתונים בו ניתן לגשת לנתונים, לנהל אותם ולאחסן בשרת ענן מרוחק באמצעות האינטרנט.אחסון בענן נשמר ותומך על ידי ספק אחסון בענן האחראי על שמירת נתוני המשתמש זמינים ונגישים בכל עת.באופן כללי, מערכות אחסון בענן חולקות את המאפיינים הבאים:
  1. ספק אחסון הענן אחראי באופן מלא לתמיכה ותחזוקה של שרת הגיבוי בענן.
  2. סביבות ענן מתפקדות על בסיס שירות עצמי, כלומר המשתמש יכול לקבל גישה ישירה למשאבים מבוססי ענן וליהנות מהשירותים המובנים מבלי לערב את ספק השירות.
  3. סביבות ענן הן גמישות, לפיכך, הנפחים של הגיבוי יכולים להיות מוגדלים למעלה או למטה בהתאם לצרכי הלקוח.
  4. ניתן לגשת למשאבים מבוססי ענן דרך האינטרנט בכל עת.
  5. סביבת ענן אחת יכולה להיות משותפת למספר משתמשים ו/או מחשבים בעזרת מודול גיבוי מתאים.
  6. ספק אחסון הענן מפקח ומחשב את השימוש במשאבים של כל משתמש, כלומר אתה משלם רק עבור מה שאתה משתמש בפרק זמן נתון.

סוגי גיבוי בענן

ניתן להבדיל בין הסוגים הבאים של אחסון בענן:

אחסון ענן ציבורי

אחסון ענן ציבורי מתפקד כמרכז נתונים גלובלי בו ניתן לאחסן ולגשת לקהל הרחב באמצעות משאבי מחשוב דרך האינטרנט.ספקי אחסון הענן הציבוריים המובילים כוללים שירותי אינטרנט של אמזון (AWS), Microsoft Azure, פלטפורמת הענן של גוגל וכו ‘.

אחסון ענן פרטי

הוא סביבת ענן המשמשת ארגון אחד באופן בלעדי ומנוהלת בדרך כלל באמצעות משאבים פנימיים או על ידי ספק צד שלישי.עננים פרטיים מיועדים לארגונים הדורשים בקרת נתונים מלאה, התאמה אישית ואבטחה ברמה גבוהה.הספקים העיקריים של אחסון ענן פרטי הם VMware, Dell EMC, Hewlett Packard Enterprise (HPE), OpenStack וכו ‘.

אחסון ענן היברידי

מייצג שילוב של אחסון ענן ציבורי ופרטי ליצירת מערכת כוללת.במקרה זה, נתונים קריטיים מאוחסנים בענן הפרטי, בעוד נתונים פחות רגישים מועברים לאחסון ענן ציבורי.כדי להשיג יעילות מירבית בסביבה וירטואלית, משתמשים בשירותיהם של ספקי ענן ציבוריים ופרטיים כאחד.להלן התכונות העיקריות של מערכות אחסון בענן.השוואה בין מערכות אחסון בענן ציבוריות, פרטיות והיברידיות

מהו גיבוי בענן?

גיבוי בענן (המכונה גם גיבוי מקוון או גיבוי און ליין) הוא סוג של גיבוי נתונים לפיו עותק של הנתונים נשלח דרך רשת האינטרנט בצורה מאובטחת לשרת מבוסס ענן.שירותי מחשוב ענן ניתנים בדרך כלל על ידי ספק צד ג’ שקובע את דמי השירות על סמך מדרגיות, רוחב פס או מספר משתמשים.ניתן להגדיר גיבוי לנתוני ענן להפעלה לפי דרישה, וכך להבטיח אובדן נתונים מינימלי.לאחר מכן הנתונים זמינים מנקודות גישה שונות וניתן לחלוק אותם עם משתמשי ענן מרובים.

כיצד עובד גיבוי בענן?

בעיקרון, תהליך הגיבוי כרוך בהעתקת נתונים באתר הייצור והעברתם למערכת אחסון מרחוק, שם ניתן לגשת אליהם בקלות למטרות DR.ארגונים רבים בוחרים פתרונות גיבוי בענן למטרה זו בגלל הגמישות הגבוהה שלהם, הפריסה הקלה והדרגתיות שלהם לפי דרישה. כדי להגדיר תהליך גיבוי בענן, בצע את הצעדים הבאים:
  • רכוש את שירות הגיבוי בענן שלך מהספק שלך כמו חברת IP מחשבים.
  • התקן את התוכנה במערכת ה- IT שלך כגון שרתים, עמדות עבודה עם חומר חשוב וכ”ו.
  • בחר אילו קבצים, תיקיות ויישומים לגיבוי.
  • לאחר השלמת התצורה, מערכת הגיבוי בענן שלך מוכנה לשימוש.
  • מרבית ספקי הגיבוי בענן מאפשרים לך לקבוע לוח זמנים לגיבוי, לפעול עם קבצי גיבוי, לשלוט ברוחב הפס המוקצה ולהוסיף קבצים חדשים במידת הצורך.
  • לאחר שתתאים אישית את שירות הגיבוי לענן שלך, אתה כבר לא צריך לדאוג מתהליך הגיבוי.
  • כל הנתונים יגובו באופן אוטומטי ורציף, ויידרשו קלט מינימלי מצידכם.

מה ההבדל בין אחסון בענן לעומת גיבוי בענן ?

אחסון בענן: נוצר בדרך כלל בנוסף לאחסון הפיזי הראשי, והוא משמש בעיקר לגיבוי נתונים רגישים.לפיכך, עליך לקבוע אילו נתונים הם הקריטיים ביותר ואז להעביר את העותקים של נתונים אלה לסביבה מבוססת ענן לצורך אחסון.אם תמחק בטעות קובץ מאתר הייצור, העותק שלו עדיין יהיה באחסון הענן שלך, מכיוון שהקובץ בענן קיים בנפרד מהמערכת הראשית והוא לא מושפע מהשינויים באתר הייצור. גיבוי בענן: הוא תהליך הגיבוי של נתונים ספציפיים ואחסונם במערכת אחסון בענן (בדרך כלל בבעלות / תחזוקה של ספק גיבוי מקוון).עם גיבוי בענן, תוכלו לסנכרן נתונים באתר הייצור ובענן, כלומר כל שינוי בנתונים המקוריים יבוא לידי ביטוי בגרסת הענן שלו.גיבוי בענן משמש גם לאחסון עותקים מלאים של הנתונים שאתה מגן עליהם.שירות הגיבוי בענן סורק כל העת את התשתית הווירטואלית שלך כדי למצוא שינויים ולעדכן את סביבת הענן בהתאם. שירות הגיבוי בענן משמש בעיקר להבטיח שחזור נתונים במקרה של אירוע DR.מערכת אחסון בענן משמשת כאתר מרוחק לאחסון נתונים שיכולים להיות משותפים למשתמשים רבים לגישה דרך האינטרנט בכל עת.ניתן להשתמש במערכות אחסון בענן לאחסון גיבויים בענן.

אודות חברת R-net מחשבים

R-net מחשבים – חברתנו הוקמה בשנת 2003 ומאז ועד היום מתמחה בשרותי מחשוב לעסקים, בדגש על שרתים וירטואליים בענן בחוות השרתים שלנו, חוזי שרות ברייטנר חודשי, פתרונות גיבוי און ליין, צוות אנשי סיסטם ומוקד HELP DESK זמין לשרות הלקוחות, מתמחים בשרתי SAP, פריורטי וחשבשבת הן במודל שכירות והן כשרות קבוע עם רישוי הלקוח, כמו כן ברשותנו מעבדת תיקון מחשבים ניידים מהגדולות בארץ כולל תיקון מקבוק.

לקוחות ממליצים

אהבתם שתפו:
רוצים שקט בנוגע למחשבים של העסק?

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

חברתנו הוקמה בשנת 2003 ומתמחה בשרותי מחשוב לעסקים, בדגש על שרתים ענן, חוזי שרות ברייטנר חודשי, פתרונות גיבוי און ליין, צוות אנשי סיסטם ומוקד HELP DESK זמין לשרות הלקוחות, מתמחים בשרתי SAP, פריורטי וחשבשבת הן במודל שכירות והן כשרות קבוע עם רישוי הלקוח, כמו כן ברשותנו מעבדת תיקון מחשבים ניידים מהגדולות בארץ כולל תיקון מקבוק.

קידוש השם 1, ראשון לציון
077-4000179
[email protected]

 

תוכן עניינים

מידע נוסף
שירותי מחשוב לעורכי דין

שירותי מחשוב לעורכי דין

R-NET היא חברה המספקת שירותי מחשוב לעורכי דין, המסייעת להם לייעל את עבודתם ולשפר את יעילותם. החברה נוסדה לפני מספר שנים ומאז הפכה לספקית מובילה

שירותי מחשוב לסטארטאפים

שירותי מחשוב לסטארטאפים

R-net Computers היא חברה המתמחה במתן שירותי מחשוב ענן לעסקים בכל הגדלים. החברה ממוקמת בישראל ומספקת מגוון שירותי מחשוב לסטארט-אפים, כולל שרתי ענן, גיבויים, אבטחת

מה זה ליסינג לשרתים

מה זה ליסינג לשרתים?

מהו שרת מחשב? שרת הוא מחשב חזק המחובר לרשת (בדרך כלל לאינטרנט) ומספק גישה למשאבים או שירותים מסוימים. ישנם סוגים רבים של שרתים. לדוגמה: שרת אינטרנט: זהו

שווה קריאה
שירותי מחשוב לסטארטאפים
שירותי מחשוב לסטארטאפים

R-net Computers היא חברה המתמחה במתן שירותי מחשוב ענן לעסקים בכל הגדלים. החברה ממוקמת בישראל ומספקת מגוון שירותי מחשוב לסטארט-אפים, כולל שרתי ענן, גיבויים, אבטחת

קרא עוד »
מה זה ליסינג לשרתים
מה זה ליסינג לשרתים?

מהו שרת מחשב? שרת הוא מחשב חזק המחובר לרשת (בדרך כלל לאינטרנט) ומספק גישה למשאבים או שירותים מסוימים. ישנם סוגים רבים של שרתים. לדוגמה: שרת אינטרנט: זהו

קרא עוד »
רוצים שקט בנוגע למחשבים של העסק?

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן